Ohlednutí zpět

Od dob působení naší, zcela prvotní jednotky v kasárnách utekl už nějaký čas. Odešli jsme z kasáren tenkrát dobrovolně, jelikož jsme se názorově rozcházeli s tehdejším osazenstvem které nás odsunulo na vedlejší kolej, i přes společný zájem o těžkou techniku a udělanou práci, která nám byla upřena formou malé šikany. Nicméně náš zájem neupadl,pravidelně jsme se účastnily srpnových srazů,letos i jako dokumentátoři,přičemž jsme mohli vidět i změny které nastaly.
Například "náš" valník má nový nátěr a po výměně dopravního čerpadla nafty se spolehlivě účastní různých srazů.Taktéž obrněné vozidlo prošlo rekonstrukcí a povedlo se zpojízdnit už před delší dobou i BVP Sněžka.
S čím bychom mohli nesouhlasit, je "renovace" chemické vetřiesky ARS, která byla odvedena velice nekvalitně ale i snaha se cení..Taktéž se povedlo opravit pár dalších vetřiesek, což dalo nemálo práce,včetně znovuzprovoznění zbylé Tatry 815 8*8 VVN.
Kasárnám se povedlo získat pontonovou Tatru 813 i s mostní nástavbou AM50,což je velice zajímavý dochovalý kousek,jelikož "pontonáky" a valníky se nejčastěji používají k trucktrialovým přestavbám. Jak je vidět už ze silnice do Slavičína, Tatra 813 stojí zapadlá pod kuchyní v mokřině,pravděpodobně při zkoušení jejích teréních vlastností:o) (ovšem s naloženým mostem vjet do rozmoklé podzimní bažiny?!?)

A co naše původní kasárenská skupina?



Zájem o těžkou techniku neustal a já jsem si našel po dodělání řp práci jako řidič,stejně jako Petr,který si při studiu VŠ zvolil brigádně MKD,čímž se trochu vzdálil od specifické techniky vetřiesek.
Ušák se zajímá o techniku neustále.
Já šel cestou starších vozidel a začínal u VKS (Valašskokloboucké sluzby) na popelářské LIAZce jako řidič.
Po roce praxe zvítězila má terenní tužba a šel jsem jezdit s Tatrou 148 S3,což je třístranný sklápeč s pohonem kol 6*6. V začátcích jsem se naivně držel hesla Tatra nezná bratra do doby,než jsem s ní dvakrát zapadl že nebyly vidět disky zadních kol. Stoosmačtřicítka je dobrý stroj,v terénu lepší než 815ka která má většinou pohon 6*5 (6 kol,5 může být poháněných),bohužel má slabý motor oproti 815, což je velký handicap. Udržení tohoto vozidla v pojízdném stavu vyžadovalo spoustu znalostí pro toho,kdo není automechanik, jelikož už dávno není nové.

Mnohokrát jsem využil zkušenosti z kasáren při opravě palivové soustavy a taky jsem si velmi rozšířil znalosti o údržbě vozidla a průjezdech těžkým terénem,jež se později mnohokrát rovnal trialové dráze. Za sebe připojuji krátké fotovideo a pár fotek na rajceti:o). Fotek je tolik,kolik pracovní vytíženost dovolila, přičemž platí že ty opravdu trialové zážitky neměl kdo zdokumentovat:o(.
Do budoucna zvažujeme opětovné navázání,tentokrát snad úspěšnější spolupráce,o čemž bychom informovali. Kuba
Další technika co Kuba kdy řídil zajimavá fotogalerie :)


TROCHU HISTORIE Z WEBU AVT:

Technika kasáren na zažátkuVozový park
Záložky o technicePraga V3S  *   T815  *   T805 *   Pozorvací komplet Sněžka *  
25. listopadu 2008 - Fotoreportáž - Bílé Karpaty 2008 v kasárnách Sokolovo na počest dne veteránů světových válek
2. října 2008 - Záložka o partě četě a oprav techniky "stěhováci"
6. září 2008 - Záložka o VÚ 1337, který byl v prostoru kasáren.
19. srpna 2008 - Fotoreportáže ze srazu historických vozidel VCC Zlín
25. července 2008 - informace o 18. srazu historických vozidel VCC Zlín
23. července 2008 - nová záložka o Praga V3S číslo 2 - vozidlo ČOT
27. června 2008 - nová záložka o BRDM 2
24. června 2008 - zaktualizovaná sekce na jiné stránky vojenské techniky
21. června 2008 - další opravy na PPK Sněžka
18. června 2008 - nové Tatry 815 VVN 8x8 přivezeny z Olomouce
9. června 2008 - dovoz další techniky, BRDM2 + V3S chemická
10. června 2008 - doplněno logo 66. Dělostřeleckého oddílu
Armypark začátky projetku



Zpět na hlavní stranu